
Οι μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά στην πρώτη δημοτικού είναι συχνά η πρώτη ένδειξη ότι χρειάζονται επιπλέον υποστήριξη για να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις του σχολείου. Οι δυσκολίες αυτές μπορεί να είναι ήπιες ή πιο σοβαρές και συνήθως σχετίζονται με βασικές δεξιότητες, όπως η ανάγνωση, η γραφή και τα μαθηματικά.
Κύριες Μαθησιακές Δυσκολίες στην Πρώτη Δημοτικού
- Δυσκολίες στην Ανάγνωση (Δυσλεξία):
- Δυσκολία στην αναγνώριση γραμμάτων ή λέξεων.
- Αντιμετώπιση:
- Χρήση πολυαισθητηριακής διδασκαλίας (όραση, ακοή, αφή).
- Καθημερινή εξάσκηση στην ανάγνωση μέσα από παιχνίδια και βιβλία που ενδιαφέρουν το παιδί.
- Δυσκολίες στη Γραφή (Δυσγραφία):
- Κακός γραφικός χαρακτήρας, δυσκολία στην αντιγραφή ή στη σύνταξη προτάσεων.
- Αντιμετώπιση:
- Χρήση εργαλείων, όπως μολύβια με λαβή ή τετράδια με γραμμές.
- Ενθάρρυνση μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, όπως ζωγραφική ή γράψιμο παραμυθιών.
- Δυσκολίες στα Μαθηματικά (Δυσαριθμησία):
- Δυσκολία κατανόησης αριθμητικών εννοιών, μετρήσεων ή απλών πράξεων.
- Αντιμετώπιση:
- Χρήση πρακτικών εργαλείων (π.χ. αντικείμενα για μέτρηση).
- Ασκήσεις με παιχνίδια και παζλ που ενισχύουν την αριθμητική σκέψη.
- Δυσκολίες Συγκέντρωσης (ΔΕΠ-Υ):
- Έλλειψη προσοχής ή υπερκινητικότητα που εμποδίζουν την πρόοδο.
- Αντιμετώπιση:
- Δημιουργία ρουτίνας και μικρών στόχων.
- Χρήση διαλειμμάτων για κίνηση ή χαλάρωση.
Κύριες Μαθησιακές Δυσκολίες στην Πρώτη Δημοτικού